Skladatel, textař a zpěvák Oskar Petr má od loňska novou kapelu a dává s ní vzpomenout mimo jiné na zlatou éru Marsyas. V úterý v pražském Paláci Akropolis tedy zněly hity jako Zmrzlinář, Dětské šaty nebo Břímě. Došlo také na netradiční křest dvou reedic.
Kdo ví, jak by se ten večer vyvíjel, kdyby Oskar Petr neměl před operací kyčle, tedy netrpěl bolestmi, a tudíž si během celé první půlky a přestávky u vděčných fanoušků neobjednával panáky rumu.
Ale vážně. Úterní koncert Oskar Petr Bandu v pražském Paláci Akropolis byl zážitek, stejně jako tomu bylo u vystoupení, které jsem měl tu čest vidět loni v létě v Ratajích nad Sázavou a letos v létě v Chotěmicích.
Oskar Petr je hitmaker s talentem od pánaboha, takže během večera zní melodie, které aspoň jednou někde neslyšel jen hluchý. Při svém aktuálním comebacku se navíc obklopil partou, která ho s jistotou podrží i ve chvílích, kdy by to mohlo skřípat. Proto ten koncert i přes drobná škobrtnutí zdárně dospěl do konce a nepočetné, leč věrné publikum mohlo odejít uspokojené.
Oskara Petra doprovázeli baskytarista Matěj Belko, kytarista Matěj Morávek, bubeník Kuba Nývlt a klávesista a kytarista Ondřej Fencl. Ten jako kapelník také pár kapkami slivovice pokřtil novou vinylovou verzi zpěvákova sólového alba Jsme starý jako děti, jež roku 2013 vydal Galén, respektive velmi netradičně poklepáním rohlíkem také jarní supraphonskou reedici první desky Marsyas.
Jak novější skladby, tak staré pecky Marsyas připomněly, jaký talent se v Oskaru Petrovi skrývá. Několik skladeb jeho zesnulého kolegy Petra Kalandry potom úspěšně interpretoval Fencl.
Podtrženo a sečteno, Oskar Petr Band je dalším zářezem kvalitní hudby pro znalé. Jen je kupodivu, že do svatostánku, jakým Akropolis je, dorazilo méně lidí než na některé mimopražské koncerty. Což je zároveň dobrá zpráva, protože právě v regionech hudebníci často o přízeň publika bojují jen stěží.
V metropoli to půjde dohnat. Konkrétně mají fanoušci šanci na reparát třeba 5. února 2020 v Malostranské Besedě.